torsdag 13 november 2008

Valet och Kvalet

När man pluggar här i Grythyttan finns det mycket projekt och annat som man kan kasta sig in i, mycket saker som är givande och kan vara en bra erfarenhet.
Det största projektet som jag är med i nu är ett som kallas för mat och idrott. Vi är tre studenter som skall ta fram ett bättre måltidskoncept till idrottsevenemang och idrottande ungdomar som alternativ till den traditionella hamburgaren och korven. Det här är ett stort projekt där flera företag, bolag och förbund är med och samarbetar. Vi har kommit långt i projektet och inom kort kommer just vår produkt finnas ute till försäljning.
Jag jobbar också, det är ju fint för det framtida CV som jag behöver bygga upp nu eftersom att jag inte har någon tidigare arbetslivserfarenhet inom restaurangbranschen. Detta betyder att jag är ansvarig för köket hemma hos CarlJan och att jag har matlagnings kurser på skolan. Malagningskurserna är något som kallas för Aktiv Matlagning och är för turister som kommer till byn. Där får dom prova viner, laga trerätters och sedan äta. Ibland jobbar jag på en gård som har jakt för norrmän och som ligger i skogarna runt omkring. Oj, glömde nästan nämna att jag ju faktiskt går i skolan också.
Nu är det så att grythyttan är med och anordnar Nobel Nightcap. Nobel Nightcap är efterfesten till nobelfesten och jag tror inte att kungen kommer dit men säkert nobelpristagarna, riksdagsfolk och näringstoppar, ca 1500 gäster. Jag har blivit erbjuden att vara ansvarig för maten i ett av de kanske 6 rummen men jag tror inte att jag kan. Dygnet har kanske inte tillräckligt många timmar och jag undrar om det räcker med att jobba fortare. Det vore ju väldans kul att vara med, ska jag eller ska jag inte?

2 kommentarer:

Husse sa...

Klart du ska! För att prata med Carl-Jan: Torr du att det blir fler timmar senare i livet? Gör det NU! Imorgon kan det vara försent!

Anonym sa...

gört tösabiten!