lördag 22 november 2008

Baka Baka liten kaka

Den här veckan har varit milslång och plågorna jämna. Mycket jobb och plugg och fix och trix men nu är det lördag och jag är ledig! Alltid när jag blir ledig är det så mycket som jag vill göra. Jag vill laga mat och baka, bjuda på middag och åka iväg för att köpa julpynt, måla möbler och städa kylskåpet.
För ett par år sedan var jag anställd för att driva café i Borås, Textil café by STUK. Karriären blev kort vilket inte var så oväntat. Det var mitt första jobb inom branschen och det enda innan jag kom hit till Grythyttan, jag viste inte hur man skulle göra.
Det var runt jul och jag bakade den mest underbara cheescake som jag nog måste ha nu. Tänk er en krispig och kryddig botten gjord av pepparkakor, en bakad lagom söt och ändå frisk fyllning med smak av apelsin och med en vacker färg från stunden i ugnen. Sist men inte minst en topping, luftig, syrlig och fräch med färskost och tjock yoghurt. Om jag hittar receptet ska jag baka den och bjuda mina fina vänner på kak-kalas och självklart så kommer jag att dela med mig av receptet till er.

Inga kommentarer: