söndag 16 november 2008

Ost


I helgen åkte Christofer Johansson med mig i bilen när vi skulle hem till vår vagga Västergötland. På vägen släppte jag av Christoffer i Vara och vi passade på att springa in till Sivans ostvagn på Torget. Ojojoj, det luktade ost långa vägar så det var inte svårt att hitta dit. I vagnen jobbade Sivans syster Sickan och jag köpte en hushållsost som var lagrad 5 år och en Svecia lagrad kanske 3 år. Sickan berättade för mig att hennes absoluta favoritost är kvibille ädel special och visst är den god! Mmm. Sickan älskar ost, kanske lika mycket som jag gör men hon föredrar att äta den på macka och då räcker det med en skiva. Det är ju visst viktigt att tänka på figuren också men ost innehåller ju mycket kalcium så lite nyttigt är det allt.
Christofer har skrivit mer om vårt besök, kolla här.

Inga kommentarer: