söndag 23 november 2008

Makaronipudding

Idag blev jag tokigt sugenmakaronipudding, det är ju jätte gott. Konstigt att man ibland börjar älska saker som man inte tyckt om innan, som jag idag med makaroniouddingen. Smaskens som farfar brukar säga om baggnacken. I min makaronipudding stoppar jag i senap rosmarin och rotselleri och äter den gör jag framför teven med ett glas julmust till.




Makaronipudding
4 port
  • 4 dl Idealmakaroner

Koka i saltat vatten tills de nästan är färdiga.

  • En bit Kassler, storlek efter tycke och smak
  • 2 st Rödlökar
  • 1 klyfta Rotselleri
  • 1 tsk torkad Rosmarin
  • en klick Smör
  • 1 msk fransk Senap
  • 2 dl Grädde
  • 2 st Ägg
  • salt och peppar
  • 2 dl riven ost

Tärna kassler och rotselleri, hacka löken. Stek grönsakerna tillsammans med kasslern i en smöret tills att det mjuknar lite. Blanda grädde med ägg och senap, salta och peppra. Blanda ihop allt och häll i en form och strö osten över. 175 grader i 25 minuter. Mmm

1 kommentar:

Anonym sa...

hallå.. vad hände med inläggen? puss