fredag 14 november 2008

NEW YORK!


Jag har skrivit tidigare om att jag skall iväg på praktik utomlands i vår. Det blir åtta veckor någonstans och som ni kanske har förstått på rubriken så har jag bestämt mig. I'm going to NEW YORK! Självklart så kan man under sina åtta praktikveckor stå och slava i en restaurang men jag funderar på något annat. Jag funderar på att spendera mina veckor på att upptäcka vad folk äter, hur dom äter och vart maten görs. En riktigt rejäl fältstudie i NY, det vore det bästa bästa. Det är ju det som jag tycker är skojigt, inte att skala svartrötter på någon restaurang.

5 kommentarer:

Anonym sa...

vad kul! du kommer bli ett stort namn inom matvärlden, det är jag säker på. du måste laga en middag till oss tjejer snart då jag börjar glömma av hur din underbara mat smakar=).

Anonym sa...

ååååhhh!! vad roligt!!!

Anonym sa...

skulle du inte till danmark??

Anonym sa...

Oj va spännande Ingrid! Jao, New York bjuder nog på en massa fantastiskt och intressant. Åh, vill också dit ngn gång, för att insupa atmosfären o shoppaaa! Har vart fast på Newark flygplats en gång i fem timmar, såg the skyline med alla skyskrapor bara en bit bort, men vågade inte åka in till stan under den tiden, alldeles allena som jag var ;) Såå nära det underbara men suck, nära skjuter ju ingen hare. ;) Kram Päivi

Anna sa...

Åå snart åker du ju!!
Hjälp vad avis jag är. Jag vill ju också följa med!=)
Det finns mycket fastfood i NY nästan bara. Mycket sötsaker. Vi skulle hitta frukost på brodway,det var bara feta smörgåsar, pannkakor och sånt. jag skrev dagbok när jag var där. På resedagboken.
http://www.resdagboken.se/Default.aspx?documentId=24&section=journey&journeyId=283603&userId=216988

du kanske hittar några bra tips=)