torsdag 27 november 2008

Updates

Jag bestämde mig för ett tag sen om Nobel. Jag skiter i det, hur kul kan det vara. Det blir nog bara en massa tråkigt jobb som tar mer än det ger, jag har bättre saker för mig.

Nu är allt helt klart med receptet till Konsum Värmland så för en liten stund sedan åkte det in. Vi har kommit på att den måste heta: En Riktig Sallad.

Idag har jag haft jätterara besökare från studenttidningen i Örebro på besök. Dom ska komma tillbaka en dag och då bakar jag en kaka eller lagar något gott till dom.

Idag har jag pratat med en man. Mannen är näringsforskare och vill skriva en bok med mig. Den kommer att bli en storsäljare.

Jag har blivit erbjuden att blogga på lite olika andra ställen. Men jag har det ju så bra här, hur ska jag göra?

På praktiken som är i vår tänkte jag åka till New York. Jag tar med mig min pojkvän och åker dit för att göra en fältstudie. Jag vill studera matkultur. Vad äter folk i the big apple, vartifrån kommer dom och vart går dom för att handla, vad handlas och vem tillverkar det. Jag vill veta allt och lite till. Journalisterna idag gav mig ett nummer till en fotograf som kan lära mig att ta fina bilder till studien.

Desserten till hantverksprovet är bestämd. Den blir med apelsinsmak, orange/gul/vit, varm/kall/ljummen, krispig/mjuk/len/fluffig/saltig/blöt, syrlig/söt/nötig/gräddig/frisk/kryddig/julig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

var skulle du blogga isf? spännande! men jag gillar den här =)

Anonym sa...

Ingrid, du ska självklart både skriva bok och blogga på andra ställen så att fler människor får upp ögonen för din talang. Och så behåller du den här bloggen samtidigt. Visst, det blir mycket jobb men det kommer att löna sig i längden!

PS. Har Grythyttans restaurangskola någon elev-restaurang (eller vad det nu heter) där man kan få uppleva de kulinariska läckerheterna du beskriver här?

Anonym sa...

du blir större än blondinbella, jag svär ;) tycker du är duktig! världens bästa Inga och jag är så stolt över att kalla dej min vän..

Anonym sa...

intressant efterrätt! en sådan måste du bjuda mig på...

IngridEmilia sa...

Tyvärr Helena så finns det inte någon elevrestaurang men kanske duger det med en god vän i Grythyttan om du skulle ha vägarna förbi?

Ni är så rara allihopa, jag gillar er skarpt!