lördag 22 november 2008

Senaste nytt i bokhyllan


För ett tag sedan skrev jag om boken som kretsar kring tryffel och med förord av CarlJan och recept av Norbert Lang. Igår var jag och jobbade ute hos CJ och på en stol låg det en hög med denna vackra oerhört underbara och innehållsrika bok som behandlar allt om tryffel: hur man tränar sin tryffelhund, tryffelköpstisps och om tryffeljagarens skyddshelgon (jo, det finns ett). Jag fick ett ex av CJ och nu står den och glänser på översta hyllan av min lilla kokbokssamling. Den är sååå bra!!!

1 kommentar:

Helena sa...

Haha! Och här sitter jag och tror att tryffel = chokladkulor. När jag läste om tryffeljagarens skyddshelgon såg jag mig själv gå in i chokladbutiken med mitt gevär och skjuta några "tryfflar" till kaffet.

PS. Jag är i Örebro 18-29 December. Är du i närheten då? Har också tänkt på alla våra trevliga söndagar i chokladkafeet (jaha, så var vi där igen) och alla våra fikastunder.