lördag 25 oktober 2008

Tore åh Tore



Jag älskar kokböcker och har hur många som helst. Idag har det tillkommit en ny det är den till vänster som kommer att få stå i bokhyllan bredvid den till höger.
Jag önskar att Tore hade suttit i min soffa på riktigt. I så fall hade jag bjudit honom på te och scones och han hade kunnat berätta lite om sina resor till Frankrike, om när han jobbade på Maxim's och förståss lära mig allt han kunde. Tore kände säkert alla, eller jo Tore kände ju alla han satt med i Gastronomiska Akademin och därför skulle han kunna ge mig lite karriärstips och schysta jobb också, när han ändå var här.
Tore blev faktiskt världens första hedersdoktor i matlagning. Här på skolan har vi också en hedersdoktor, eller är det hedersprofessor? Han heter i alla fall Eckart Witzigmann, någon kanske känner igen namnet. Senast Eckart var i Grytan fick han frågan om varför det enbart jobbar män i hans kök.
"För att kvinnor blir lättare gravida och kära." löd svaret. Haha.

Inga kommentarer: