måndag 27 oktober 2008

Jobba

Ordet jobbigt måste komma ifrån ordet jobba. Jobba är jobbigt vissa dagar men det är alltid skönt när det jobbiga är över. Plugg är också jobb och jobbigt ibland. Allt är kanske jobbigt när man mest av allt bara vill komma hem till sin pojkvän och familj. Jag vill åka hem men måste jobba idag, imorgon och halva onsdagen. Sen är det jobbiga över för en stund. Då tar jag semester och åker hem!

Ikväll tar jag med mig kameran till jobbet och ni får se vad jag hittar på. Tills dess ska jag dricka kaffe och försöka dämpa hemlängtan med hjälp av kanske choklad. Choklad och kaffe är nyttigt berättade en näringsforskare för mig, mycket antioxidanter.




2 kommentarer:

Anonym sa...

fast det är väl bara choklad som innehåller minst 70% ren kakao som är nyttig med antioxidanter? Det står tillochmed på förpackningarna.

IngridEmilia sa...

Jag vet inte men tror att det är all choklad som är brun. Inte vit alltså, den innehåller ju bara kakaofett. På min 81 procentiga står det inget om antioxidanter. Mörk choklad är dock godast och ju mörkare desto mer antioxidanter. Att den man knaprar i sig är rättvisemärkt tycker jag är viktigt.