måndag 8 juni 2009

Tårtbakardax!

När CarlJan får speciella gäster som är på långväga besök får jag baka Värmlandstårta. Värmlandstårta är perverst gott med jag tycker inte om att baka den. Bottnen vill gärna fastan på bakplåtspappret och utav någon konstig anledning envisas jag ändå med att inte smörja och mjöla pappret som man ska. Hur smörkrämen blir vet jag aldrig innan det är dax att hälla den över tårtan vilket göra att tårtan vid något tillfälle har fått skvimpa runt i smörkräm istället för att vara klädd med den. Dessutom tycker alla så mycket om den så jag måste alltid baka hur mycket som helst!

Imorgon får CarlJan och jag en väldigt speciell gäst och jag bakar för en gångs skull Värmlandstårta med omsorg och kärlek. Jag smörjar och mjölar, håller koll på marängen när jag vispar den och ser till att smörkrämen blir perfekt. Micke kommer! Världens sötaste och raraste och snällaste kock Michael Björklund kommer och hälsar på oss och han ska få bästabästa!

1 kommentar:

Linken sa...

Har du något recept på Värmlandstårtan? Nu blev man ju sugen att testa....