lördag 27 juni 2009

Mästerplanen nr 1


Kanske är han min favoritminister eller nej, han är min favorit minister! Eskil Erlandsson (Jordbruksminister) kommer till Grythyttan på tisdag och ska bland annat få gå en rundtur i skolan med lite annat folk som inte är riktigt lika intressanta. När dom går sin rundtur stannar dom till i ett av skolans undervisningskök. Där står jag och kokar rabarbermarmelad och bjuder på denna varm med en bit av någon av Bredsjös ostar. Eskil vill göra Sverige till det nya matlandet och tycker om konserveringsmetoder och därför älskar han marmelader och sylter (hoppas jag!). Mest gillar han visst lingon har jag hört men jag lovar att han kommer avguda min rabarbermarmelad kokt på rabarber som jag har lagt rabarber på från CarlJans trädgård. Jag presenterar mig på det sättet som CarlJan alltid vill att jag gör och han förstår att jag är min mammas dotter vilket kommer plussa på mina pluspoäng. 
Efter den bästa stunden under hela Grythyttan vistelsen (stoppet hos mig) så fortsätter rundvandringen. När denna är klar och dom går ut från skolan står jag i dörren med en enorm charm och ger våra eminenta gäster varsin burk marmelad för att ta med sig hem. Som ett litet minne och för att Eskil aldrig ska glömma mig! Perfekt

Inga kommentarer: