måndag 29 juni 2009

Anteckningar från Paris


Jag hade varit i Paris i 12 dagar. Längtan och suktandet hade hela tiden varit närvarande och sista dagen i staden av ljus hade kommit. Jag var egentligen på tryffeljakt likt ett svin men utan någon större framgång. Fiskdisken var fylld på bredden och längden med extra allt. Skaldjuren sprattlade och likstelheten satt nog fortfarande kvar i fisken. Ostronen låg uppradade. Söta fiskhandlaren sträckte sig och letade fram ett fint exemplar. Öppnade det och gav det till mig. En kyss av havet, en kyss av himmelen. Lyckorus.

3 kommentarer:

Helena sa...

Jag älskar hur du beskriver dina upplevelser... "tryffeljakt likt ett svin" och "likstelheten satt kvar i fisken". Du tar ner saker och ting på jorden, liksom.

Lina sa...

Hej!

Lina heter jag och hittade av någon konstig anledning till din blogg via en sökning på Google, eller hur det nu var..haha. Iallafall! Jag har sökt till Grythyttan till hösten och ville bara höra lite om hur allt är där! Du verkar trivas som fisken i vattnet?

Lina

IngridEmilia sa...

Tack Helena, söt du är! Kommer du till Sverige ngt i sommar?

Lina: Grythyttan är underbart tycker jag! Vad roligt att du sökt hit! Om du vill veta mer kan du leta runt lite på bloggen. Om du vill veta ngt specifikt så är det bara att fråga. Hoppas att vi ses till hösten!