torsdag 4 december 2008

Torsdag i Grytan

Torsdag här i Grythyttan är dagen efter onsdagen. På onsdagar har studentpuben öppet och vid vissa tillfällen går det vilt till. Igår var en sådan kväll, det var galet och skojigt. Kanske till och med galet skojigt. Idag fantiserar jag om hamburgare. Den perfekta hamburgaren. Den man gör själv med gott nybakat bröd, lite halvmörkt och gärna på surdeg. Krispig sallad, coleslaw, massa lök och ännu mera ost, köttig biff i eller kanske en god bit kyckling och den är fulländad och perfekt. Eller borde man ha avokado i?

Sallad är ju också riktigt gott så här dagen efter onsdag. En krispig med ost i och senapsvinigrätt och krutonger. Kanske lök och avokado också. Eller soppa.

Medans jag fantiserar dricker jag julmust. Jag älskar julmust och skulle nog kunna dricka hur mycket som helst men bara vid jul. Min julmust dricker jag i mina röda glas, dom gör sig bäst till just julmust, antar att det beror på färgen. Till min julmust äter jag väldigt gärna saffransbiscotti men jag har tyvärr inte bakat några i år så jag får hålla till godo med pepparkakor. Jag läste på taffel att Lisa hatar julmust. Får man säga så? Jag tog åt mig och blev lite sur när hon sa det, jag tror inte att jag tycker om henne lika mycket längre. Hur kan man inte älska julmust?! Tok-Lisa. Taffel har en het diskussion om julmust som är sjukt lång. Kolla in den här

3 kommentarer:

Anonym sa...

den där hamburgaren lät inte fel. åh vad sugen jag blev. jag har inte druckit någon julmust i år, ska nog ha lite premiär i helgen för både must och lussebullar.. mmm.

Helena sa...

Sallad dagen efter?? Nej, vet du vad. En hamburgare eller pizza får det allt lov att vara.

Hur kan man inte tycka om julmust? Det känns nästan som en förolämpning. Eller är jag för känslig?

IngridEmilia sa...

Du är inte för känslig! Det kändes likadant för mig. Dagen 19/12 blir jätte bra!