onsdag 3 december 2008

Den stora bakdagen i bilder


Äpple- och Russindegen jäser och svulstar till sig



Äpple- och Russinbrödet har antagit rätt form. Det skall jäsa en gång till och sedan kastas det in i ugnen



"Eriks bröd" ska snart börja knådas av maskinen



"Eriks bröd" ligger i ugnen, Sonia och Erik övervakar och disskuterar



Brödhög



Knäckebröds historier, mitt knäckebröd blev för tunt. Först tog ugnsfläkten och blåste iväg det och sedan blev det för bränt, typiskt!



Mera knäckebröd, helt fantastiskt gott blev det




Genomgång av vad vi gjort och lite tips på vägen från våran nya favoritbagare




Här är han. Tack för idag Erik, det har varit underbart fantastiskt. Jag glömde säga att du gärna får flytta hit till Grythyttan om du tröttnar på Gotland. Isf skulle jag köpa ditt bröd varje dag och kanske komma in och hälsa på dig i bagerit ibland. Kanske med en burk marmelad och lite kaffe eller varmchoklad... Till alla er som inte har smakat på Eriks underbara bröd råder jag er att hoppa på första färjan till Gotland, jag lovar att det är värt det. Både för att äta det underbara brödet och kanske även för att få en glimt av den underbare Erik Olofsson.

1 kommentar:

Anonym sa...

Halloj! Jag kan den 19de på dagen. Det ska bli så kul att se dig igen! Har varit alldeles för länge sen sist.