söndag 28 december 2008

Kamera

Jag skulle vilja ha en kamera och jag funderar på att gå och köpa en idag. En fin systemkamera. Om jag hade haft en fin kamera så skulle jag bygga en fotostudio i min garderob, ett litet fototält med fin belysning. Sedan skulle jag börja styla mat, använda en liten pincett när jag lägger upp sakerna på tallrik och ha olika sprayflaskor med skumt innehåll. Jag läste i expressen att folk som fotar sin mat blir smalare, det låter ganska logiskt.

Nu har jag blivit serverad bit överbliven tarte tatin och kaffe från vår bialetti. Perfekt. Igår hade vi besök av Jonas syster och hennes man och son. Jag skulle ställa mig in och bli omtyckt så jag bakade en tarte tatin, det brukar vara ett av dom bästa sätten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du tar fina bilder Ingrid. Skulle nog bli riktigt bra om du skaffade en systemkamera. Jag har en Nikon D40, den tycker jag är bra :)
Gott Nytt år!
Kramar Kim

Christofer Johansson sa...

Själv har man ju en nu då med extra makroobjektiv för skarpa närbilder, skall beställa stativ och fixa studiobox med belysning.....men du kan ju få köpa bilder av mig vet jag..:)
Kram och Gott Nytt år!