söndag 8 mars 2009

Nu far jag till Norr

Hihi, jag ska träffa Micke och det ska bli alldeles fantastiskt underbart tror jag! (Fotograf Johnny Franzén)

I Norr säger man inte åka utan det blir att man far istället. Just därför ska jag fara. Imorgon far jag och inte till värmen som de flesta andra utan till snön. Jag ska till Gällivare igen. Först för ett litet kort besök på två nätter och på Lördag åker jag för att var borta 4 veckor.

Jag känner mig laddad inför Gällivare även fast det fortfarande finns för mycket saker som inte har kunnat lösas än. Mest laddad är jag kanske inför Fredag. Då ska jag och Madz till Åland och Michael Björklund kommer och hämtar oss på flygplatsen och vi ska hänga!

Jag har nog inte berättat vad jag ska göra i Gällivare för er, eller? Jag ska förmedla känslan av att vara i norden med hjälp av måltiden. Det finns ett gäng kockar (hoppas jag) som jag ska inspirera och förmedla konceptet Ny Nordisk Mat för. Madz har hand om matsalen och gestaltningen. Gästerna är 50 stycken, från 17 nationer och där under två veckor . 22 mars kör vi och det är snart!

Inga kommentarer: