lördag 28 februari 2009

Stuvade makaroner- ingen konst men konstigt!


Jo, jag gjort en stor upptäckt idag. Jag har alltid tyckt att det är så konstigt hur alla misslyckas så med sina stuvade makaroner, det är ju egentligen världens enklaste rätt! På något konstigt sätt har nästan alla stuvade makaroner jag någonsin sett varit mer som en gröt och makaronerna har varit sönderkokta och ibland till och med svåra att urskönja. Men nu vet jag varför!

På kungsörnens makaronpaket gjorde jag idag en upptäkt.

Stuvade makaroner

4 port

1 liter standardmjölk
5 dl makaroner
0,5 tsk salt
peppar
ev. muskotnöt

Koka upp mjölken. Tillsätt salt och och makaroner. Koka på svag värme i 25 minuter!!!!

25 minuter, hallå! Följ för guds skull inte kungsörnens recept, det blir äckligt! Stoppa i alla ingredienser i kastrullen, koka upp och låt koka på svag värme ca 8-9 minuter, låt stå i 3 minuter. Tills dess att makaronerna är färdiga men fortfarande har lite spänst kvar, det är inte makaronigröt vi ska göra...

Inga kommentarer: