fredag 13 februari 2009

Det vackraste jag vet är kärleken!

Om kärlek är närhet som det står på milkos mjölkpaket vet jag inte. Jag vet inte riktigt vad kärlek är men jag vet att det känns bra och att det är den viktigaste ingrediensen när man lagar mat. Imorgon är det alla hjärtans dag. Då ska vi bry oss om varandra lite extra och kanske få ett ensamt hjärta eller det som är till hälften ditt att bulta lite fortare. Ett fint sätt är att laga en kärleksfull måltid. Jag tycker att Moules marinières passar utmärkt en dag som denna. Musslor som är kokta i vin och äts med ett gott bröd som doppas i spadet. Kom ihåg att den viktigaste kryddan i maten och kanske även livet är kärleken och att det är i dig den finns så sprid den!

Jag har letat upp ett bra recept på musslorna om någon av er vill laga det till imorgon. Gott, omöjligt att misslyckas med och riktigt hög mysfaktor!

1 kommentar:

Helena sa...

Happy Valentine's Day, Ingrid! I love you!!!