fredag 3 juli 2009

Kära sommarkaffe!

På sommaren dricker jag sommarkaffe jämt och ständigt. Mitt sommarkaffe är kallt, innehåller mycket mjölk, lite råsocker och starkt kaffe från min bialetti. Mitt sommarkaffe kokas på morgonen, hälls i min shaker med socker, is och mjölk. Det skakas och får sedan stå i kylen så att man kan ta ett  glas när man har vägarna förbi. 


Bialettin och shaker sitting in a tree K-I-S-S-I-N-G!

Underbara sommarkaffe på underbara balkongen med underbara pelargonen och underbara macen. Underbar morgon med underbara moln!

3 kommentarer:

Linken sa...

Kan rekomendera en "bärig" Biloya eller Aricha(lot 9 eller lot 17) till "Islatten". Godare och mer "bärig" får du leta efter.

Båda kaffesorterna har massor av röda bär i sig...

IngridEmilia sa...

Mmm smaskigt... Vart kan jag hitta det?

Linken sa...

Om du vill ha Aricha kan du maila mig på info@kaffeochchoklad.se så kan jag eller Dellerhagen(f.d. rostmästare på Johan & Nyström) rosta. Annars så finns det Biloya på baristashopen.se.

Dock så tycker jag att du ska satsa på en Aeropress istället för Mokkakannan, då dom fina aromerna "kokas"/bränns bort i Mokkan.
(Optimal brygg temp är 92-96 grader)

Har för mig att DC (Daniel Chomienic) har varit till Grythyttan och mässat kaffe, men jag vet inte vilka han träffade.