onsdag 15 april 2009

En Vän, en Resa, ett Café

Jag har en vän, hon är nog min äldsta. Hon är rar, gift och en hejare på att pilla med saker. Jag ska till henne nu snart. Om fem minuter åker jag.

Min vän hon har köpt ett Café. Och jag är lite orolig. Café är ingen bra grej och man tröttnar på Café. Jag har också haft Cafe och det är inte lika roligt i verkligheten som i tanken. När jag hade "mitt" Café visste jag inte hur man skulle göra eller vad som krävdes. Det var svårt och jag lyckades inte. På det viset lärde jag mig av mina misstag och nu ska jag berätta om dom för henne. Efter "mitt" café har jag spanat på många cafeer och letat efter fel och om dom ska jag också berätta för min vän.

Nu åker jag!

4 kommentarer:

Pär sa...

vad säger du? cafe är roligt och trevligt.

Minna sa...

tack för alla kloka ord och tips vännen min :)

dybban sa...

Ja, café är jätteroligt. I alla fall för mig som bara behöver fika. =)

Näe, men det kan nog vara lite skillnad att jobba på någon annans café och att verkligen få ha ett eget ställe där man bestämmer allt själv. Då är det nog lättare att hålla lågan vid liv liksom...

Kul att ses igår. Lycka till med dejten. =)

hanna sa...

snusförnuftig va ordet plingan! tycker du är lite neggo.. :)
Jag hoppas och tror att Minnas Café blir en succé, det är ju annorlunda om stället är ens eget jämfört med att tjäna in pengar åt någon annan,dessutom syns lusten och passionen på långa vägar i både minnas och malins ögon!